Çizgi roman sanatçılarının ezici bir çoğunluğu, eserlerinin sinemaya aktarılması hayalini kurar. Lakin bu hayale gölge düşüren pek çok etmen vardır. Eserin edebi temelleriyle oynanması bir örnek teşkil edebilir. Hiç kimse, emek verdiği bir eserin, alt metnini anlamayan kişilerin ellerinde mahvoluşuna tanık olmak istemez. Söz konusu uyarlama bir animasyon ise, çizim teknikleri de en az hikaye kadar önemlidir. Orijinal eserin çizeri, kendine özgün tarzın tam anlamıyla yansıtılmasını bekler. Rafael Grampa da esasen bir çizer. Lakin projesi için bütün riski alıp, yönetmen koltuğuna kendi geçmiş.
grampa-workingFilmin genel özeti şu şekilde: Özel müfettiş Vincent Black, kayıpların peşine düşmeye alışıktır. Lakin bu sefer önünde oldukça farklı bir dosya var. Kendisini tutan müşteri, zor günlerden geçmekte olan bir sanatçıdır ve ondan bir kayıp vakasını çözmesini istemektedir. Kayıp vakasının öznesi ise nir insan değil kaybolan, sanatçının yaratıcılığıdır…

Ortaya çıkan iş göz dolduruyor. İki alternatif tekniğin birleştirilmiş olması bambaşka bir keyif. Film, gerçeklik dahilinde olan figürlerde usta işi bir CGI ile 3D animasyon modellerini tercih ediyor. Lakin rüya sekanslarında, gerçek üstü elementler elle çizilmiş. Söz konusu iki uygulama arasındaki kontrast, Dark Noir’ı öne çıkarıyor.